Saturday, October 3, 2009

aku dalam dilema tp senyuman mesti diteruskan


aku btul2 dalam kebingungan dan tension...
semua perkara berlaku begitu cepat dan pantas.. ku sangkakan panas sampai ke petang.... rupanya hujan ditengahari.... bukan mudah untuk mencari sebuah

ketenangan kerna disebalik ketenangan itu akan terselit sebuah kedukaan.... sebuah kedukaan yang aku tak sangka ia akan berlaku... sebuah kedukaan yang betul-betul merundum jiwa aku.... kehidupan sebagai seorang anak,remaja, dan sabahat memang banyak duri dan ranjau.... setiap detik dan setiap masa akan ada sahaja perkara yang tak diduga.. bermacam-macam perangai manusia yang aku jumpa.. bermacam-macam ragam yang bakal mnjelma... dan pelbagai telatah yang akau lalui.... tapi smua yang blaku aku laluinya dengan 1... 1 nasihat yang penting.... 1 ajaran yang berkesan.... 1 ketahanan diri... 1 kejituan jiwa untuk menempuhi segalanya.... gunting dalam selimut... antara ungkapan yang mampu ku rungkai.... tentang sikap sebilangan manusia yang susah untuk dijangka... tentang perangai manusia yang susah untuk diubah... mungkin semua yang berlaku sudah ditentukanNYA... aku hanya berserah dan redha dengan apa yang terjadi... aku percaya setiap yang berlaku akan ada karma... setiap yang berlaku akan ada balasan... aku sebagai manusia yang hina hanya mampu berserah dan memohon agar diberi kesempatan untuk memaafkan segala kesalahan semua orang yang aku sayangi… aku tak mampu untuk menghukum mereka.. kerna aku tahu aku bukan tuhan yang bisa menghukum... aku biarkan apa yang terjadi sebagai satu sejarah... sebagai satu pengajaran.... sejarah untuk aku terus mengingati dan mngambil iktibar dengan apa yang blaku... pengajaran untuk aku terus matang dalam menempuh hari-hari yang mndatang.... Ya ALLAH... kau tabahkan hati aku... hati seorang insan yang kerdil lagi hina.. insan yang tak pernah lekang mengingatiMU Ya ALLAH... Kau berikan aku ketabahan hati untuk aku terus melalui perjalanan dan sisa baki kehidupan ini.... ketenangan jiwa dan akal fikiran dalam menyelesaikan masalah... hanya padaMU ..... ku menadah tangan...aminnn…

1 comment:

  1. nasihat yang penting.... 1 ajaran yang berkesan.... 1 ketahanan diri... 1 kejituan jiwa untuk menempuhi segalanya.... <-- this words also from my blog..y u copy blog i n paste it on ur blog?pls lah..

    ReplyDelete